N: Dzisiaj rozmawiamy z Antonim Biedrzyckim i Damianem Stanikowskim, odpowiadającymi za koordynację współpracy firmy Diagdent z lekarzami stomatologami na terenie Warszawy i okolic. Spotykamy się w siedzibie firmy i jednocześnie w największej placówce przy ul. Brazylijskiej 13 na Saskiej Kępie w warszawskiej dzielnicy Praga Południe. Panowie, opowiedzcie nam krótko co to jest Diagdent?
Antoni Biedrzycki: DIAGDENT to największa sieć pracowni zajmujących się diagnostyką radiologiczną w stomatologii oraz laryngologii.
Damian Stanikowski: Działamy na razie tylko w Warszawie, ale nie ma w całej Polsce większej sieci pracowni niż my.
N: Ile placówek liczy sieć Diagdent?
AB: Na chwilę obecną jest to pięć nowoczesnych placówek: na Saskiej Kępie, Białołęce, Ursynowie, Włochach i Bielanach
DS: Ale pracowni mamy sześć (śmiech). Zapomniałeś o „dwójce”.
AB: Damian ma rację; tu gdzie dzisiaj jesteśmy (placówka na Pradze Południe; przyp. redakcja) mamy dwie pracownie.
N: Przejdźmy teraz do tematu naszego spotkania: na czym polega współpraca pomiędzy lekarzem stomatologiem, a pracownią radiologiczną?
AB: To proste: lekarz wysyła pacjenta na badanie, pracownia na jego zlecenie je wykonuje, a pacjent zanosi badanie do swojego lekarza.
N: I na tym kończy się współpraca?
DS: W innych pracowniach zazwyczaj tak.
N: A jak to wygląda w Diagdencie?
AB: Na pozór podobnie. Tylko, że w tym momencie pojawiamy się my z Damianem.
DS: Przede wszystkim aby ułatwić pacjentom dostęp do badań radiologicznych staramy się dotrzeć do wszystkich gabinetów stomatologicznych w Warszawie i okolicach oraz spotkać z pracującymi w nich stomatologami.
N: Jak wygląda takie spotkanie?
AB: Rozmawiamy z lekarzem w jaki sposób możemy pomóc stomatologowi w jego codziennej pracy z pacjentem. Zaczynając od największego portfolio badań jakie wykonujemy na najnowocześniejszych tomografach firmy Kodak.
DS: Na przykład nasza pracownia na Ursynowie jako pierwsza w Polsce została wyposażona w przystawkę cefalometryczną do najnowocześniejszego tomografu na rynku – CS 9600.
AB: Lekarze interesuje również, że mamy bardzo konkurencyjne ceny badań, że nasze skierowania są czytelne i zawierają wspomniane wyżej ceny, że nie ma żadnych dodatkowych opłat np. za opisy.
DS: Poprzez największą sieć pracowni w Warszawie pokazujemy, że każdy pacjent może dotrzeć do którejś z naszych pięciu placówek w maksimum 20 minut.
AB: Przedstawiamy zalety naszej platformy Portal Lekarza, która daje dostęp do badań 24 godziny na dobę już mniej więcej godzinę po wykonaniu badania.
DS: Informujemy o bezpłatnych opisach badań, o warsztatach jakie prowadzimy dla lekarzy.
N: Nie można wysłać tych informacji mailem?
AB: Oczywiście, że można, wiemy, że inne pracownie właśnie tak robią. Jednak z naszych rozmów z lekarzami wynika, że ważny jest kontakt osobisty. Lekarze cenią sobie możliwość choćby i krótkiego spotkania zamiast bezosobowej formy maila czy telefonu.
DS: Na pierwszym spotkaniu bowiem się nie kończy. Jeżeli lekarz podejmie z nami współpracę dedykowany opiekun jest do jego dyspozycji pod telefonem, mailowo, ale co najważniejsze osobiście. Zawsze można się z nim skontaktować aby pomógł lekarzowi właściwie w każdej kwestii.
AB: Od najbanalniejszych jak przywiezienie skierowań po te trochę trudniejsze jak np. obsługa informatyczna platformy Portal Lekarza czy oprogramowania do czytania badań. Regularnie też odwiedzamy lekarzy aby upewnić się czy współpraca z naszymi pracowniami przebiega z naszej strony jak należy.
DS: Jeżeli z jakiegoś powodu nie możemy się szybko spotkać z lekarzem rozwiązujemy problemy on-line np. łącząc się z komputerem lekarza.
N: A co z lekarzami, którzy z jakiś powodów nie chcą współpracować z Diagdentem?
AB: Często się zdarza, że się z nami kontaktują ponieważ ich pacjenci wykonują u nas swoje badania. Mogą liczyć na dokładnie taką samą pomoc jak tzw. „nasi” lekarze. Nie rzadko jest to początek bardzo udanej współpracy.
N: Jak wielu lekarzy z Wami współpracuje?
DS: Ponieważ nasze relacje z lekarzami oparte są na dobrowolności, nie ma żadnych umów zobowiązujących kogokolwiek do czegokolwiek, ta liczba jest szacunkowa. Według naszych informacji lekarzy regularnie wysyłających no nas swoich pacjentów na naszych skierowaniach jest w Warszawie i okolicach ponad 700, i drugie tyle tych współpracujących okazjonalnie.
AB: Wbrew pozorom to wcale nie oznacza, że nasze telefony się „urywają”; bardzo dużo lekarz może załatwić samodzielnie poprzez naszą stronę www.diagdent.pl oraz poprzez Portal Lekarza.
N: No właśnie. Kilkukrotnie wspomnieli Panowie o platformie Portal Lekarza; co to właściwie jest?
DS: Portal Lekarza powstał w wyniku naszych rozmów z lekarzami. Kilka lat temu okazało się, że istnieje potrzeba stworzenia prostego w obsłudze narzędzia umożliwiającego dostęp do badań on-line. Powstał więc Portal Lekarza, prosta w obsłudze i bezpłatna platforma on-line za pomocą, której lekarz, oprócz całodobowego dostępu do badań swoich pacjentów, ma np. możliwość wystawiania elektronicznych skierowań.
AB: Lekarz może też ze swojego konta w Portalu Lekarza poprosić np. o bezpłatny opis do badania wykonanego jakiś czas temu.
DS: Niedługo lekarze będą mieli również możliwość przesłania poprzez Portal Lekarza wyników badań innemu specjaliście w celu konsultacji.
AB: Co ważne rejestracja do Portalu jest bardzo prosta i wymaga podania jedynie imienia i nazwiska, adresu email, numeru PWZ lekarza i numeru telefonu kontaktowego.
N: Czy będę miał zapewnioną możliwość kontaktu z kimś z firmy?
AB: Każdy lekarz ma dedykowanego opiekuna. Damian albo ja jesteśmy do jego dyspozycji w godzinach pracy naszych placówek. Można się z nami skontaktować telefonicznie lub mailowo, a ponieważ właściwie cały czas jesteśmy w tzw. terenie często jesteśmy w stanie bardzo szybko przyjechać do gabinetu aby pomóc lekarzowi na miejscu.
DS: W sprawach związanych z obsługą informatyczną mamy możliwość pomocy zdalnej jeżeli nie jesteśmy w stanie przyjechać od razu do gabinetu.
N: Jak jeszcze może pomóc mi mój opiekun?
DS: Podczas spotkania pomożemy założyć konto na Portalu Lekarza, zapoznamy ze wszystkimi jego funkcjonalnościami.
AB: Zainstalujemy niezbędne oprogramowanie potrzebne do odczytywania wyników badań, wytłumaczymy jak sprawnie z niego korzystać.
DS: Jeżeli istnieje taka potrzeba organizujemy szkolenia w formie warsztatów na temat oprogramowania do czytania badań.
N: Na czym polegają takie warsztaty?
AB: Warsztaty składają z dwóch części. Jest to około 45 minutowa prezentacja na temat tomografii stożkowe i jej wykorzystania w diagnostyce stomatologicznej. Ponadto poruszamy kwestię bezpieczeństwa badań CBCT i ich znikomego wpływu na zdrowie pacjenta.
DS: Część praktyczna to dwugodzinne warsztaty z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania firmy Carestream. Pokazujemy jak wykorzystywać funkcjonalności programu, co dzięki niemu możemy zobaczyć i jakie problemy zdrowotne pacjenta zdiagnozować.
AB: Warsztaty prowadzi razem z nami doświadczony lekarz dentysta z kilkunastoletnim stażem, od ponad 10 lat wykonujący opisy badań radiologicznych dla innych stomatologów.
N: Czyli dentyści z Warszawy mogą liczyć na pełne wsparcie ze strony Diagdent?
AB: Właściwie nie ma obszaru w relacji dentysta – pracownia radiologiczna, której byśmy nie mogli załatwić z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych stron: lekarza, pacjenta i firmy Diagdent. Działamy na terenie całej Warszawy i okolicznych miejscowości, odwiedzamy setki gabinetów miesięcznie i zawsze służymy lekarzom pomocą.
DS: Zapomniałeś dodać, że również lekarze spoza Warszawy dzięki Portalowi Lekarza i pomocy zdalnej mogą liczyć na nasza pomoc. Mamy lekarzy z Łodzi czy z Radomia, a najbardziej „egzotycznym” lekarzem jest dentysta z Bielska-Białej
AB: Wynika to z faktu, że niektóre badania wykonujemy jako jedyni w Polsce. Mówię tu o tzw. protokole Rocabado, czyli badaniu ułatwiającym diagnostykę w innowacyjnym leczeniu schorzeń stawów skroniowo-żuchwowych.
N: A gdzie lekarze mogą wysyłać swoich pacjentów do Państwa?
DS: Ponieważ mamy pięć placówek w Warszawie każdy pacjent ma bardzo łatwy dostęp do naszych badań. I tak np. z Ursusa, Bemowa czy Piastowa w ciągu 15 minut można skorzystać z naszej placówki na Włochach. Mieszkańcy Żoliborza, Tarchomina czy Łomianek w ciągu 20 minut dojadą do pracowni na Bielanach. Z Pragi, Rembertowa czy Wawra blisko jest na Saską Kępę. Nie ma miejsca w Warszawie skąd nie można by w prosty i szybki sposób dostać się do naszych pracowni.
AB: Zaś aby usprawnić obsługę lekarzy podzieliliśmy Warszawę na dwie części i każdy z nas zajmuje się lekarzami po swojej stronie Wisły.
N: Czy taki model relacji z lekarzami się według Panów sprawdza?
AB: Najlepiej byłoby spytać lekarzy, chociaż wnioskując z ilości stomatologów jacy z nami ściśle współpracują nasze działania odpowiadają ich oczekiwaniom.
DS: Ja bym jeszcze spytał naszą konkurencję.
N: Lekarzy to rozumiem ale dlaczego akurat konkurencję?
DS: Myślę, że inne pracownie zauważają korzyści wynikające z wprowadzenia naszych rozwiązań, gdyż obserwujemy próby kopiowania naszych działań czy to w zakresie rozwiązań informatycznych takich jak Portal Lekarza czy też kopiowania naszych sposobów pracy z lekarzami.
AB: W tej chwili współpracujemy z największą ilością dentystów w Warszawie, wykonujemy największą ilość badań radiologicznych dla stomatologów i mamy największą sieć placówek, więc jest zrozumiałe, że inne pracownie próbują korzystać z naszych rozwiązań.
N: Zostawmy na chwilę lekarzy. Czy dla mnie jako potencjalnego pacjenta wynikają z tego wszystkiego o czym mówiliśmy jakieś korzyści?
AB: Tak sądzimy. Po pierwsze Pana stomatolog nie zostawia Pana samego z problemem znalezienia odpowiedniej pracowni tylko kieruje do sprawdzonej przez siebie placówki, gdzie badania wykonuje się na najnowocześniejszym sprzęcie i przez doświadczony personel.
DS: Po drugie ma Pan możliwość skorzystania z naszych usług blisko swojego domu czy pracy od poniedziałku do soboty w dogodnych dla siebie godzinach. I co równie ważne w bardzo przystępnych cenach.
AB: Po trzecie jeżeli lekarz korzysta z naszych rozwiązań oszczędza Pan mnóstwo czasu gdyż np. Pański dentysta może Panu wystawić skierowanie na badanie on-line bez potrzeby umawiania się na wizytę. Następnie mając dostęp do badań przez Portal Lekarza może zdiagnozować problem i zaplanować rozwiązanie. A Pan przychodzi do niego tylko na leczenie. To przynajmniej o dwie wizyty mniej.
N: Co musi zrobić lekarz aby nawiązać z Państwem współpracę?
AB: Jeżeli u niego jeszcze nie byliśmy wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie, bądź mailowo, dane kontaktowe znajduję się na naszej stronie www.diagdent.pl w zakładce Kontakt
DS: Lekarz ma również możliwość samodzielnego założenia np. konta na Portalu Lekarza, a wtedy w czasie telefonicznej weryfikacji danych możemy uzgodnić termin spotkania.
N: Dziękuję Panom za rozmowę